Tento problém sa riešil naozaj už veľakrát a preto som rozhodol že sa tu musí nachádzať.Jedná sa teda o pliešok ktorý sa nacházda v plavákovej komore originálneho karburátora Jikov na Jawe 50.Pri tomto nastavený je dobré postupovať pomerne opatrne kedže priešok reguluje dotekajuce palivo,zastavuje ho a pri zlom nastavený karburátor preteká.Ak je problém že na Pioniery nám vo vyšších otáčkach nedochádza benzín(stáva sa že na neutráli sa zdá byť všekto v poriadku ale problém nastáva až pri zaradenej rýchlosti resp.jazdy),postupujeme nasledovne:Ako prvé odšróbujeme vrch plavákovej komory(sú to dva šróby).Skontrolujeme plavák či nezistíme nejaký iný problém.Ak je všetko ako má byť na tomto "vrchnáku" palivovej komôrky sa machádza náš hľadaný pliešok.Tento sa poďľa porteby ohýba smerom hore(neskôr zastavý benzín-doteká ho viacej) alebo naopak smerom dole(skôr zastavý benzín,karburátor nepreteká ale je to individuále nastavnie).V momentálnom prípade ho jemne ohneme smerom hore kedže nám podľa všetkého nedochádza benzín vo vyšších otáčkach."Vrchnák" komory dáme späť a skúsime či sme uspeli.Ak áno nieje čo riešíť iba ak pustiť penzín pri vypnutom motore a chvíľku počkať či nebude mať tendenciu pretiecť.Ak nie naše nastavenie je správne.Ak ale začne pretekať,treba postup opakovať ale teraz opäť jemne ohneme pliešok smerom dole,ale naozaj opatrne.Znovu poskladám a znovu kontorlujeme.Takto musíme postupovať až do dobrého nastavenia.Fotky pre lepšiu predstavu pridám.
Dúfam že som pomohol a nabudúce zase niečo preberieme.
Administrátor JX
Tento text ako aj obrázky a podobne je zakázané svojvolne kopírovať a inde uverejňovať!